Wednesday, 3 December 2014

Global online population reaches 3bn: report

This may come as a surprise, but apparently the internet is proving to be remarkably popular.

According to the most recent calculations more than 3bn people now have access to the internet, which equates to around 42% of the global population.

If you compare the online population in 2014 to that in 2000 then you see that developing regions have seen the sharpest growth, which obviously stands to reason.

For example, Africa’s growth rate is a whopping 6,498% compared to 3,303% in the Middle East and 1,672 in Latin America.

But Asia is way ahead in terms of total numbers with 1.38bn internet users compared to 582m in Europe.

So it’s easy to see why APAC, and China in particular, is an attractive target for ecommerce brands.

Thankfully Econsultancy is on-hand to help any businesses that are planning to embark on a global expansion plan, with guides that shed light on the digital landscape in major nations.

Our most recent publication is the State of Ecommerce in China Guide, produced in partnership with Hybris.

It includes insights from key ecommerce executives, as well as daily practitioners, to see where the Chinese online retail ecosystem stands today and where it is going.

The report explores the following key questions:

  • What is the current state of ecommerce in China?
  • How are domestic and international players approaching ecommerce and how successful are they?
  • What is the impact of mobile and social?
  • What are the barriers to a successful ecommerce strategy?

You can also find useful information on the Chinese market in our posts on the lure of Alibaba’s Tmall and a guide to Chinese search engines.

South-East Asia

For those interested in APAC nations other than China we also have a State of Ecommerce in South-East Asia Report.

The 60-page publication contains everything you need to know about the ecommerce market in South-East Asia, including sections on consumer behaviour and mobile commerce, as well as challenges, opportunities and B2C/B2B comparisons.

Australia and New Zealand

Hoping to expand Down Under? Our State of Ecommerce in Australia and New Zealand Report can help.

The 46-page report is based on a survey of marketers and interviews with senior executives across a range of business sectors.

Russia

It’s perhaps not the best time to think about tackling the Russian market, but if you are then we have a report that will come in useful.

The Digital Landscape in Russia Report includes sections on:

  • Market trends and developments.
  • Third-party statistics.
  • Opportunities and considerations for marketers and businesses keen to invest in the Russian market.
  • An overview of the key internet players in Russia.
  • Useful resources.

1 comment:

  1. đồng tâm
    game mu
    cho thuê nhà trọ
    cho thuê phòng trọ
    nhac san cuc manh
    số điện thoại tư vấn pháp luật miễn phí
    văn phòng luật
    tổng đài tư vấn pháp luật
    dịch vụ thành lập công ty trọn gói

    trong tay mình có thêm một thứ gì đó, cúi đầu nhìn xuống, thì ra trong tay mỗi người đều có hai tấm ngân phiếu. Mỗi một tấm... đều là năm trăm lượng.

    Là hai tấm... chứ không phải một tấm...

    Chỉ một động tác rất nhỏ này thôi, cũng khiến cho đám hán tử thực hiện lễ nghi này yêu mến hai vị thiếu niên công tử từ trong nội tâm.

    Một tấm ngân phiếu, chỉ là tùy ý khen thưởng. Nhưng nếu là hai tấm năm trăm lượng, thì đó chính là tôn trọng, đồng thời ẩn chứa một lời chúc phúc 'có đôi có cặp'. Tất cả mọi người đều là hai tấm năm trăm lượng, chứng tỏ, hai vị công tử này ngay từ ban đầu đã không quên đám người có địa vị ti tiện như bọn họ. Điều này đã thành thói quen của bọnhọ.

    Mà càng có thói quen như vậy, lại càng dễ được mọi người tôn trọng, yêu quý, chân thật từ đáy lòng.

    Đây mới là quý tộc trời sinh!

    Đỗ Phát Tài ân cần bồi tiếp, chỉ sợ có điểm nào đó không cẩn thận, dọc đường đi cái eo cũng chưa bao giờ thẳng lên, đầu cũng không hề ngẩng. Trên mặt, thủy chung vẫn treo một nụ cười sáng lạnh như hoa cúc nở rộ.

    Hai vị công tử thiếu niên đi cùng với hắn, tiến vào Tiếp Thiên lâu.

    ReplyDelete